lördag, november 06, 2010

Vad gör alla superokända människor hela dagarna? - Fredrik Lindström


"I en värld där kändisskapet smäller högre än allting annat är ändå 99% av alla människor totalt okända. Är alla icke-kändisar lika okända, kan man vara mer eller mindre okänd? Till och med superokänd?
Detta är en bok om framför allt helt vanliga superokända människor som lever på skuggsidan av samhället, ett samhälle där kändisskapet blivit vår tids nya religion. Vilka ingrepp planerar de för att ta det avgörande steget åt rätt håll, för att deras liv skall utvecklas i rätt riktning?"

Den här boken har jag funderat på att läsa ganska länge, men inte kommit mig för att läsa (av någon anledning). När jag hittade den i pocket för 3:- i lokala second hand-butiken, köpte jag den så den åtminstone kunde finnas hemma om lusten att läsa den slog till...och det gjorde den ganska snabbt.
Boken innehåller flertalet kortare noveller, vilket gör att man inte behöver ha mer än några minuter i taget till förfogande för att kunna läsa den. Alla noveller är olika varandra, men har humor och allvar i en bra blandning gemensamt.
Jag tyckte inte boken var någon jättehöjdare, men vissa av novellerna fick mig att le lite i alla fall.

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare: Fredrik Lindström
Förlag: Albert Bonniers förlag
Antal sidor: 215
Utgivningsår: 2002-04-01
ISBN: 9789100579418

Inga kommentarer: