måndag, maj 16, 2011

Bokshopping

Victor ville gå in på bibblan idag när vi var på väg hem efter att ha hämtat Axel på dagis. Genom fönstret på bibblan såg jag bordet med utrangerade böcker och hittade något som intresserade. Jag gick dit medan Victor lånade bok. Fick med mig 5 böcker hem, varav 2 visade det sig att jag hade (som pocket, oläst) eller att jag redan hade läst. Jaja, spela roll. Jag spenderade en hel guldpeng på böckerna så det känns som att det kvittar att jag redan läst eller har köpt dubbelt av en bok!

Böckerna jag köpte var:
Jenny Dahlberg - Tjock! (redan läst)
Corinne Hoffmann - Den vita massajen
Waris Dirie - Ökenblomman återvänder (har den i bokhyllan som pocket)
Zana Mahusen - Såld
Miriam Ali - Systern som blev kvar (fortsättningen på Såld).

Vårt bibliotek säljer barn-, ungdoms-, och vuxenböcker hela tiden. De flesta är utrangerade ur deras sortiment, men en del är helt nya och lite smalare böcker som de fått från t ex Kulturrådet. Gemensamt med alla böcker är att de kostar 2:- styck! Barnen har köpt massor av böcker på bibblan. Det bästa med att köpa på bibblan är ju att det inte gör något om böckerna slits, vilket de gör när barn håller på med dem!

Inga kommentarer: