torsdag, maj 12, 2011

Paket från hemlig bokvän






Titta vad jag fick igår!


Ett paket från min ena hemliga bokvän. Paketet innehöll boken Rättvisans rebell, om Desmond Tutu. Den boken ska bli väldigt spännande att läsa! Desmond Tutu är en oerhört fascinerande människa, och att få läsa om honom, hans liv och hans verk ser jag verkligen fram emot!


Mer i paketet var tre påsar med fröer. De kunde inte ha kommit lägligare. Jag tog död på några förkultiveringar så nu behövde vi lite nya fröer.


Toblerone (som jag fick gömma för att resten av familjen inte skulle sno den eftersom det är en stor favorit hos alla här hemma), Sesamkakor som är så galet gott. Trots att jag älskar sesamkakor har jag en tendens att glömma att de finns. Nu introducerade jag dem även hos barnen, så nu lär jag bli påmind om dem eftersom alla gillade dem. Ett suddgum och post-it-block. Mycket bra saker som har en strykande åtgång här hemma. De kom mycket lägligt! En tub tandkräm med en "smak" som jag inte testat tidigare. Perfekt!


Det var ett kort med också, men det glömde jag lägga med när jag fotograferade. Kortet innehöll en ledtråd till vem den hemlige bokvännen är, och jag tror att jag listat ut det. Jag tänker inte avslöja det här i bloggen ännu eftersom alla inte fått sina paket ännu, men jag ska gå till den bloggen och lämna ett meddelande!


Tusen tack, du hemlige bokvän, för det alldeles perfekta paketet!

Inga kommentarer: