torsdag, maj 12, 2011

När jag fyller 40 ska jag vara snygg, rik och lycklig (och yngre) - Gunille Bergensten

"Enligt den kinesiska almanackan var 2006 Hundens år. I mitt fall snarare Bulldoggens år. Rynka las till rynka och snart följde inte halsens hud med när jag vände på huvudet. Och samtidigt som jag tillbringade tid framför spegeln hände följande i min bekantskapskrets: livskris, sex med fel person, skilsmässa, garagebygge, sex med annan fel person, bebis, någons tonåring fick hångla för första gången. Och några flyttade till Nässjö. Det hände sannerligen saker och snart var frågan 'Ska det vara så här fram tills vi dör?' lika vanlig som 'Kan ni rekommendera en bra rörmokare?'"


Den här boken hittade jag när vi var och handlade och titeln tilltalade mig mycket. Den handlar om Bergenstens sista år som 30-plussare. Eftersom jag själv är inne på sista året som 30-plussare så tyckte jag att det verkade vara en väldigt träffande bok.Jag känner igen mig i väldigt mycket av det som står i boken. Att 40 är nya 30 tycker jag stämmer bra, liksom att 40-årskrisen inte är detsamma längre. En del saker är verkligen igenkännande på ett humoristiskt sätt, medan andra saker är igenkännande på ett med AHA-plan.
Har du inte långt kvar till 40 tycker jag absolut att du ska läsa den här boken!


Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare: Gunilla Bergensten
Förlag: Forum förlag
Utgivningsår: 2009-03-18
Antal sidor: 203
ISBN: 9789137134734

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett paket är påväg till dig. Det postades på fredagen . Hoppas du kommer tycka om innehållet. / Din andra hemliga bokvän