tisdag, november 13, 2007

Bokfemman v. 46

Ja, då var det dags för den här veckans Bokfemma och jag har ju redan varit inne på det temat i och med att jag "fuskade" med förra veckans tema. Jag valde ju författare också, och inte bara fiktiva personer. Därför kommer jag att ta andra än de jag tog med i förra femman för att variera mig lite ;).

Veckans tema är middagsbjudning, men den här gången för författare. Nämn fem författare som du skulle vilja bjuda hem på middag och motivera varför.

  • Stephen King
    Någon måste hålla ställningarna och berätta hemska spökhistorier efter middagen! Vem skulle göra det bättre än skräckmästaren själv?


  • Ann Söderlund
    Bara för att hon är en så härlig och sprallig figur.


  • Franz Kafka
    Vill vi inte alla ha svar på vad han menade och vad han tänkte på när han skrev sina böcker?


  • Jonas Gardell
    Han och Ann tillsammans vid bordet borgar för en hysterisk middag...


  • Katerina Janouch
    Hon har berört mig väldigt mycket med flera av sina böcker. Vi har en del gemensamt, och skulle säkert ha en del att prata om under middagen (tur vi har Gardell och Söderlund med oss så det inte blir för allvarligt runt bordet).
    Hon skriver ju även barnböcker så hon kan ju roa barnen med sagor också!

Vilken härlig blandning människor! Tänk om jag verkligen kunde få bjuda hem de här personerna på middag!

Inga kommentarer: