fredag, november 16, 2007

Zodiac



"Zodiac är ett hantverk som saknar motstycke i thrillergenren. Filmen är regisserad av David Fincher (Se7en, Fight Club) och baserad på en sann historia om jakten på en ökänd seriemördare. Rollbesättningen glänser med skådespelare som Jake Gyllenhaal, Robert Downey Jr., Mark Ruffalo och Chloë Sevigny. Zodiac är ett slag i magen och en oförglömlig berättelse om två olika sorters besatthet: en mans drift att få döda och en mans envisa jakt efter sanningen."

"...ett hantverk som saknar motstycke" beskrivs den här filmen, men jag vet inte riktigt vad de menar faktiskt. Kanske att filmen är segare och ointressantare än de flesta andra filmer inom thrillergenren. Jag vet inte.
Filmen lovar runt och håller tunt. Det är mycket snack och liten verkstad...ja, ni förstår nog vad jag menar.
Med tanke på att filmen är hela 2½ timme lång blir filmen seeeeeg. Långa stunder händer det ingenting, så kommer 2 minuters action och lång tid med ingenting igen. Tråkigt för jag trodde det här skulle vara bättre. Den lät så lovande (bara rollistan och regissören lovade mer än så här).


Betyg:
2 av 5

Filmfakta:
Regi: David Fincher
Skådespelare: Robert Downey Jr., Jake Gyllenhaal, Mark Ruffalo m fl.
Åldersgräns: 15 år
Speltid: 151 min
Releasedatum: 2007-09-26

Inga kommentarer: