lördag, november 03, 2007

Sagan om den snarkande Törnrosa och 14 andra älskade sagor



"Dom mest älskade klassiska sagorna som du aldrig sett dom förut!

Glöm Bröderna Grimms mossiga sagotolkningar och kolla in ”Den snarkande Törnrosa”, ”Askungen och Styvsyrrorna”, ”Den elaka och Felstavade Påmmperripåssa” och många, många fler minst lika galna sagor. Ni får se kungar, drottningar, prinsar och prinsessor i stora lösnäsor, snygga peruker och både med och utan kläder."

INNEHÅLLER FÖLJANDE SAGOR: Den snarkande Törnrosa • Fiskaren och mannen i våtdräkt • Hasse och Greta • Den Fejkade Svinaherden • Guldlock och dom 3 bröderna Björn • Askungen och Styvsyrrorna • Pojken och jätten Sven • 3 små smutsgrisar • Mästerkatten i Högklackat • Snövit och de 7 lagerarbetarna • Den elaka och Felstavade Påmmperripåssa • Rödluvan och Bert-Åke Varg • Kung Trastskägg och Tonårsprinsessan • Den finska Anden i Flaskan • Discokungens nya kläder

Det här är en Lattjo Lajban (TV 4) produktion som jag har missat tidigare! Det här är helt hysteriskt roligt, och jag tror jag skrattade mer än barnen. Det här är för hela familjen. Det är klassiska sagor som poppats upp och som nu är helt galna.
Fredde Granberg står bakom det här och det förklarar ju ganska mycket.

Har ni inte sett det här, så titta på det! Det spelar ingen roll om ni har barn eller inte, ni kommer skratta åt det i alla fall.

Betyg:
5 av 5

Filmfakta:
Regissör:
Fredde Granberg
Skådespelare: Fia Alfredson-Fång, Paul Tilly, Bengt Carlsson, Fredde Granberg, Örjan Hamrin, Christine Meltzer, Johan Petersson, Mikael Riesebeck, Anna Rydgren m fl.
Åldersgräns: Barntillåten
Speltid: 180 min
Releasedatum (DVD): 2003-11-26

1 kommentar:

enAnnan sa...

Jag gillar Fredde G!
Så jag kan tro att den är rolig
:)
Kram