torsdag, november 08, 2007

Fröken Livrädd & Kärleken - Joanna Rubin Dranger

"För 200 små svartvita bilder behövs:
1 stor kärlek
1 förälskelse med glitter
3-4 stora svek
lite självbedrägeri
1 längtan
1 bottenlös sorg
gärna en välvuxen hybris
1 väninna som vet allt
2 klickar rädsla
1 nypa självförakt och 1 knippa bitterhet
minst ett dussin lögner

Blanda allt till en röra och låt tiden gå. Kavla sedan ut till 200 sidor. Grädda i värmen av någons tillit. Servera rykande hett med gnistrande snöflingor."

Den här är lika rapp och träffsäker som den förra jag skrev om; Fröken Märkvärdig & Karriären".
Illustrationerna talar sitt egna språk och det går inte att inte le och känna igen sig åtminstone lite grann i den här serien!
Boken passar perfekt som present till någon som inte riktigt vågar tro på kärleken eller som tycker att romantik är trams.

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare:
Joanna Rubin Dranger
Förlag: Albert Bonniers förlag
Antal sidor: 208
Utgivningsår: 2000-05
ISBN: 9789100573645

2 kommentarer:

enAnnan sa...

Någon som jag!
:)
Jag är väldigt glad att du klarat din utmaning vännen!
Härligt!

Kramar

Ango sa...

enannan:
Jag tänkte faktiskt på dig när jag läste den ;).

Kram
/Ango