lördag, augusti 16, 2008

Pocket & Prassel 2,0

Förra omgången missade jag, men NU, nu ska jag vara med! Jag har anmält mig till Pocket & Prassel 2,0 och ser jättemycket fram emot det här! Vad är då Pocket & Prassel? Jo, man får en "Hemlig bokvän" tilldelad. Denna hemliga bokvän ska man skicka ett paket till vid 3 tillfällen (under de första 2 veckorna i kommande 3 månader). Man ska skicka en pocket och något gott att äta/dricka. Kul va? Upphovskvinnan till detta är En bok om dagen. Vill du vara med, är det bara att skynda till sidan och anmäla sig. Anmälningstiden går snart ut, så skynda, skynda.

Till min "hemliga bokvän" kommer följande meddelande:
* Vilken genre är du mest förtjust i?
Deckare/kriminalromaner eller lättsamma roliga böcker.

* Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit..?
Favoritförfattare har jag egentligen ingen. Jag läser de flesta. Har dock märkt att jag dras speciellt till svenska, kvinnliga författare. Författare som Inger Jalakas, Martina Haag, Mari Jungstedt, Ann Söderlund, Camilla Läckberg m.fl. har jag plöjt igenom. De typerna av böcker läser jag nog helst.

* Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?
Det finns ingen speciell som jag är extra nyfiken på. Jag är nyfiken på alla som jag inte har läst!

* Vilken genre vill du absolut inte läsa?
Historiska romaner, Sci-fi och Fantasy är sånt jag tycker är riktigt trist att läsa.

* Vilken författare vill du absolut inte läsa?
Det finns nog ingen författare jag absolut inte vill läsa, även om jag tycker att t ex Ian Rankin och Jan Guillou inte tilltalar mig nämnvärt.

* Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det – och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick?
Kan inte komma på att det skulle finnas någon.

* Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?
Absolut! Ny eller begagnad spelar inte någon som helst roll!

* Läser du andra språk än svenska?
Nja, jag läser helst skönlitterärt på svenska eftersom det är det som går "snabbast", men visst är det en speciell bok på engelska så funkar det såklart. Men som sagt, helst svenska. Det räcker med engelsk kurslitteratur.

* Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?
Jag dricker båda sorterna, mycket och gärna! När det gäller té så är det att föredra om det inte är föööör sött. Kaffe; gärna starkt.

* Vilken slags godis gillar du?
Vad som helst bara det inte är surt, eller spritfylld choklad.

* Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?
Nötter, men inte några större mängder torkad frukt. Lite går bra.

* Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk…)?
Nej, ingenting.

* Annat som du vill lägga till..?
Nej, inte just nu i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmm hmm där ser man.. månntro vad som skulle passa.
hej från din hemlige bokvän

Anonym sa...

Håller med dig, det räcker just nu i alla fall, med engelsk kurslitt. För avkopplandets skull ägnar jag helst åt en roman på svenska. Visst är detta Pocket & Prassel ett roligt initiativ. Har också kommit med i denna versionen 2.0.

Ango sa...

anonym: Det ska bli såååå spännande att se vad du hittar på ;).

annbookworm: Ja, just nu känns det verkligen som om engelsk kurslitteratur är mer än tillräckligt. Jag kopplar gärna av med en svensk bok, men visst, är det en exceptionell bok så kan jag läsa den på engelska också.

Kram
/Ango