tisdag, december 11, 2007

Bokfemman v. 50

Årets näst sista bokfemma är det dags för. Den här veckan var det lite lättare än det brukar vara, mest tack vare den här bloggen. Bara att kolla på betygen jag gett böckerna och kan konstatera att veckans bokfemma ser ut så här:

Temat för den här veckan är att sammanfatta årets bokskörd. Nämn de 5 sämsta böckerna du har läst i år.

  • Blodsarv - Denise Mina
    Den här boken lät så spännande, och jag hade hört av flera att författaren var väldigt bra. Tyvärr var den här boken så grymt tråkig. Jag orkade inte ens försöka läsa ut den. Halva boken läste jag, sedan fick jag nog!

  • Djävulsstjärnan - Jo Nesbö
    Ännu en författare som var ny för mig.
    Det påstås att det ska vara en deckare, norsk deckare. Ja, blir det inte bättre än så här får Norge gärna behålla sina deckare ;-).
    Inte heller den här orkade jag läsa ut.

  • Ett år av magiskt tänkande - Joan Didion
    Den här boken fick massor av uppmärksamhet och jag fick höra att den var så underbar och fantastisk... Jag tyckte bara den var dåligt skriven, tråkig och extremt tjatig och ointressant.

  • Den ryske vännen - Kajsa Ingemarsson
    Efter att ha läst och gillat hennes debutbok, så gav jag mig på den här. Det här gillade jag inte alls. Boken var enbart tråkig och ointressant. Hennes sämsta bok i mitt tycke.

  • Linda - som i Lindamordet - Leif GW Persson
    Ännu en bok som fått en hel del uppmärksamhet pga att delar av boken är identiskt med ett autentiskt mordfall i Sverige. Persson själv hävdar att det inte är så... Nu spelar det ingen roll, boken är ändå inte bra, så det kommer nog inte vara så många som vill läsa det här.



Vilka 5 böcker var de sämsta du har läst i år?

Inga kommentarer: