tisdag, december 16, 2008

Dödergök - Katarina Wennstam (Mp3)


" I ett stillsamt radhusområde strax söder om Stockholm finner Maria Allende drömhuset för sin lilla familj. Tobias och Maria har länge letat efter hus med trädgård för tvååriga Alma att leka i, och det perfekta huset till överkomligt pris har inte varit lätt att hitta. Men den sköra tillvaron i den nya bostaden sätts i gungning när den fasansfulla sanningen om husets tidigare ägare blir känd. Med Dödergök har Katarina Wennstam skapat en spänningsroman om brott som i regel går strafflösa och återigen avslöjar hon några av det svenska samhällets allra djupaste fördomar."

Det här är en fristående fortsättning på Smuts, men har man läst Smuts känner man igen personer och händelser i den här boken (men man förstår händelsern och personernas relationer även om man inte läst den första boken).
Det kändes lite småsegt i början, men det tog sig snart och men stöter på många av de fördomar som finns i samhället. Återigen är Wennstam träffsäker.
Boken tar sig ganska snart och man får svårt att lägga bort den. Slutet gillade jag väldigt mycket, och jag hoppas det betyder att det kommer en till bok snart!

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare:
Katarina Wennstam
Förlag: Bonnier Audio AB
Uppläsare: Angela Kovács och Magnus Krepper
Speltid: 15 h 30 min
Utgivningsår: 2008-10
ISBN: 9789173482028

2 kommentarer:

enAnnan sa...

Bra att du tyckte om den! Den ligger i min att läsa hög. :) Jag gillade ju oxå Smuts.

Kramar

Anonym sa...

Jag gillade också den här, jag tycker om huvudpersonerna och vill gärna läsa mer!