onsdag, december 10, 2008

Utmaning

Jag har gjort den här utmaningen i min vardagsblogg, men såklart tar jag mig an den här också när Hundöra utmanar mig:

Regler:
Publicera reglerna på din blogg
Svara på sex 8-sakerna
Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
~Det okända
~House
~Spårlöst försvunnen
~CSI
~Kan inte komma på fler. Jag ser på det som är på Tv om jag ser. Har inget jag direkt följer.

8 saker jag gjorde igår
~Skrev färdigt en tenta (tog 6 timmar)
~Pratade med en kompis som har det grymt jobbigt just nu.
~Hämtade paket med en smörgåsgrill jag fått från Gfk som tack för mitt deltagande i deras marknadsundersökningar.
~Hämtade barn på dagis och fritids
~Stickade färdigt den första vanten till Paulina
~Beställde lampetter och gardiner
~Testade min nya smörgåsgrill och gjorde toast
~Slappade i soffan.

8 saker jag ser fram emot
~Julen. Jag ÄLSKAR verkligen jul med maten och klapparna. Att se barnen öppna paket är så underbart! I år ska vi dessutom för första gången fira i Linköping med min mamma, mormor, morbror och min yngsta kusin och hennes pojkvän. Det ska bli underbart roligt!
~Ledighet med barnen...
~C-uppsatsen. Ja, konstigt nog. Nästa termin ska den göras och jag ser verkligen fram emot det (jag ska gå tillbaka till det här inlägget när jag sitter med uppsatsen och undra vad det var för fel på mig ;))
~När gamla lägenheten är färdigstädad så vi får lämna tillbaka nycklarna. Vi tar det lugnt med städningen och tar bara lite varje dag. Nu är det snart klart!
~SNÖ! Mer snö och inget som slaskar bort samma dag det kommer!
~Julavslutningen för Paulina. 2:orna ska göra julspel i kyrkan och Paulina ska vara med och vara en ängel! Såååå roligt!
~Paulinas födelsedagskalas. Hon ska ha pyjamasparty med övernattning för de som vill. På fredag är det dags!
~När hela familjen är friska igen!

8 favoritrestauranger
~Ming Palace, Eskilstuna
~Någon grekisk resaurang i Örebro som jag inte minns vad den heter nu
~Papas Tapas, Eskilstuna
~en asiatisk restaurang som jag också förträngt namnet på, Eskilstuna
~Hammarbyrampen, Västerås
~Kungsörs pizzeria, Kungsör
~Waynes coffee, Eskilstuna
~en lunchrestaurang nära högskolan, Eskilstuna (jag vet inte ens vad den heter, trots att vi äter där ganska ofta)

8 saker på min önskelista
~böcker
~Stektermometer
~äggklocka
~digitalkamera (systemvariant)
~gardiner~nya sängbord
~X-box
~hushållsassistent (en ROSA)

8 personer jag utmanar:
~alla som vill och känner sig manade!

1 kommentar:

enAnnan sa...

Jag tänker nappa och göra den, kommer på eftermiddagen.

Kramar