fredag, december 12, 2008

Tack, Görel!

Idag kom mitt paket från Görel i Julklappspåse Large.
Eftersom jag är en individ som helt och hållet saknar karaktär, slet jag genast upp påsen såklart! Vilket maffigt paket det var:



Det var 3 inslagna paket, där jag listade ut att det låg 2 böcker i den ena och en DVD-film i den andra, men det tredje gick jag bet på. Hörde att det plingade till lite när jag skakade försiktigt på det, men kunde inte för mitt liv lista ut vad det var.
En ansiktsmask, en förpackning med badrosor, en påse té och en massa praliner och så vad jag först trodde var en miniförpackning med pepparkaksdeg ;), men som var pepparkakskola och så ett kort med en julhälsning från Görel!
Inte kunde jag, som saknar karaktär som sagt, lägga undan de inslagna paketen och vänta med att öppna, nej då.
Slet av pappret och så här såg det ut efteråt:

Två böcker av författare jag aldrig hört talas om, men av baksidetexten att döma så låter böckerna jättebra. Böckerna är Den okända hustrun av Leif Davidsen och Rött spår av Reggie Nadelson.
I paketet där jag listat ut att det var en DVD-film fanns filmen Charlie Wilsons war, en film jag inte sett, men som går i tema med böckerna med sin politiska vinkling. Den ska ses i helgen!
Med DVD-filmen fanns även den virtuella guldfisken. Istället för den klassiska brasan så får man en guldfisk. Skivan är utgiven av Naxos och jag har flera av deras CD:s med avslappnande musik, så den här skivan ska sättas på när jag tar mitt bad med en badros och en ansiktsmask!
Det fanns också ett jättefint bokmärke i paketet. Ett sånt där med magneter som man sätter runt en sida i boken!
I paketet som jag inte kunde lista ut vad det var i var det en ÄGGKLOCKA! Görel har varit uppmärksam och kikat i en av utmaningarna jag har svarat på där jag skrev att jag önskade mig en äggklocka (den gamla åkte i golvet en gång för många och hamnade i soppåsen). Underbart! Nu slipper jag sätta på timern på mobilen varenda gång jag bakar!

Tack snälla, underbara Görel! Det var ett underbart paket, och extra roligt med böcker av författare jag aldrig har hört talas om. Hoppas du får ett lika fint paket tillbaka!

5 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Vilket mysigt paket! Och så himla omtänksamt med äggklockan!

Ango sa...

En bok om dagen:
Visst var det ett härligt paket?! Jag blev oerhört imponerad av Görels research angående äggklockan, och som stoppade med en sådan.

Kram
/Ango

Västmanländskan sa...

Vilket härligt paket!

görel sa...

Vad roligt att du gillade grejerna! Äggklockan hittade jag på Clas Ohlson för 25:-, så jag hoppas att den håller ett tag i alla fall! :-) Jag tyckte den var lite roligt retro i alla fall.

Jag har inte heller läst de där författarna, men tyckte böckerna verkade intressanta, det ska bli roligt att höra vad du tycker när du har läst dem!

Ango sa...

Görel:
Äggklockan funkar alldeles perfekt och passar alldeles perfekt i vårt nya kök som är helt i vitt!
Jag har börjat läsa den ena boken, Rött spår, och den verkar väldigt lovande. Jättekul att du valt 2 böcker av författare som jag aldrig hört talas om, för det är så roligt att hitta nya guldkorn (båda författarna har ju skrivit en del böcker som jag ska förkovra mig i så småningom).
Återige; Stort tack, Görel!
Ha en underbar jul och ett gott nytt år!

Kram
/Ango