söndag, december 07, 2008

Hantverkarsvett är dyrare än saffran - Anna Jansson

""Om du ska till kungen på fest måste du knycka ett hårstrå eller en cigarettfimp eller ett glas han har druckit ur", viskade min väninna konspiratoriskt. "Vi måste ha DNA!" Vad som hände sen, när jag var på hemligt uppdrag hos kungen, ska jag strax berätta. Livet är fullt av överraskningar.
Om du är nyfiken på vad en Intuitiv elektriker gör, eller hur en Äktenskapsmäklerska arbetar är det här en bok för dej. Kåserierna har varit publicerade i Gotlands Allehanda, Nerikes Allehanda och Östgöta Correspondenten 2004-2008. Trevlig läsning."
Anna Jansson

Det här är en samling krönikor som Anna Jansson skrivit, och som såklart skiljer sig väldigt mycket från hennes deckare om Maria Wern.
När jag var och lyssnade på Anna Jansson för en tid sedan berättade hon om den här boken som var på gång och berättade även ett par av krönikorna. Det fick mig såklart väldigt nyfiken på boken.
De flesta krönikorna är roliga, underfundiga, men en del är lite allvarligare och manar till eftertanke.
På det stora hela är det en bra samling krönikor som blivit bok.

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare:
Anna Jansson
Förlag: Norstedts
Antal sidor: 111
Utgivningsår: 2008-11
ISBN: 9789113019666

Inga kommentarer: