lördag, juli 19, 2008

Kattguld - Anna-Lena Brundin & Staffan Heimerson

"1998 gav utrikeskorrespondenten Staffan Heimerson och komikern och sångerskan Anna-Lena Brundin ut ''En god katt förlänger livet'', och i ''Kattguld'' berättar de äntligen mer om sina möjliga och omöjliga kattäventyr. I 24 kapitel turas de om att avslöja sig som kattägare i texter där katterna självklart står i centrum, men där det inte saknas heimersonska utvikningar eller brundinska vändningar. Boken är illustrerad med smygtagna kattarazzifotografier av författarnas fyrfota vänner."

Är man kattägare känner man igen sig ganska mycket i de texter som finns här. Själv är jag stolt ägare till inte mindre än 3 katter, och de passar i mångt och mycket in i det som Heimerson och Brundin skriver om sina katter Mjau och Bosse.
Underfundigt, kärleksfullt och roligt!

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare:
Anna-Lena Brundin & Staffan Heimerson
Förlag: Wahlström & Widstrand
Utgivningsår: 2001-06
Antal sidor: 156
ISBN: 9789146181941

2 kommentarer:

Amoroso sa...

Tänkte uppdatera min länklista. Hoppas att det är ok att jag lagt till dig i min länklista!

Anonym sa...

Var ett tag sedan jag kikade hit för att få bok och filmtips....du har hunnit med en hel del sedan sist......ha det bra Lena