torsdag, juli 17, 2008

Storytel

Jag är en buzzador, vilket innebär att man får möjligheten att testa olika produkter (har testat vegetariska produkter, flourskölj, sugtabletter, kaffe m.m) och sedan berätta för andra om dessa produkter (man får många produkter i mindre förpackningar ofta som man kan dela ut).
Senaste kampanjen jag bjöds in till var till storytel. Storytel är ett företag som tillhandahåller talböcker som man lyssnar på i mobilen.
Självklart ville jag testa den här kampanjen, och jag blev förvånad över att det fanns ett så pass gedigert bibliotek. Många böcker fanns det som jag ville lyssna på.
Böckerna streamas över internet och det funkar alldeles utmärkt i min telefon (Sony Ericsson w890i, med Telia).
Jag har lyssnat så på 2 böcker nu, och har påbörjat en tredje. För min del är inte det här det optimala sättet att lyssna på böcker. Jag lyssnar helst i bilen, men då kan jag inte sitta med hörlurar på mig och det funkar ju inte. Är man däremot ute och går, eller lyssnar mycket i iPod eller mp3-spelare så är det här ett bra alternativ.

Det kostar 169:-/månad vilket betalas antingen via mobilabonnemanget eller med kreditkort. Kostnaden kan tyckas hög, men lyssnar man mycket på talböcker (i mp3-form) eller köper mycket böcker så är det här ett alternativ.

Inga kommentarer: