söndag, april 04, 2010

Bokbyte

En bok om dagen har ju arrangerat många olika bokbyten med hemliga bokvänner som jag har deltagit i. Varenda gång min äldsta dotter har sett att jag fått en grön påse fylld med böcker, godis och annat roligt, så har hon blivit avundssjuk. Nu har hon tjatat på mig att hon ska få göra något sådant. Därför vill jag kolla om det finns något annat barn där ute som också skulle vilja vara med? Dottern är 9 år, och jag gissar att om det blir byten av, så vill lillasyster 7½ år också vara med.
Hur hade jag tänkt mig det hela? Barnböcker finns ju inte i pocket, och kan därför vara ganska dyra. Därför kan det vara idé med begagnade böcker (som är i bra skick såklart). Det kan vara en bok man har hemma i bokhyllan själv eller en bok man köpt på loppis t ex. Något godis i påsen också, och kanske något bokmärke eller vad man (barnet) vill lägga i. Det ska inte bli dyrt, och tanken jag har är att det ska rymmas i Postens gröna M-påse.
Någon som är intresserad? Lämna en kommentar här eller skicka ett mail till mig: a-c[punkt]tibblin[at]telia[punkt]com

3 kommentarer:

Boktradition sa...

Det låter fasansfullt kul! Synd att man inte är i rätt målgrupp :)

Monika Häägg sa...

Fin idé! Jag har tyvärr inga barn i "rätt ålder", annars hade jag hängt på!

Kerstin sa...

Vi hänger gärna på!
//Kerstin