måndag, april 05, 2010

Sjöjungfrun sjöng sin sång - Val McDermid

"Man minns alltid första gången. Är det inte vad man brukar säga om sex? Det gäller i ännu högre grad mord."

Den här boken handlar om bögar som hittas mördade utanför nattklubbar. Alla har blivit mördade på tortyrliknande sätt. Det lät ju spännande, men tyvärr känner jag inte alls att det blir något för mig. Halvvägs in i boken tycker jag fortfarande att det är segt och inte alls spännande. Det blir tyvärr inte bättre efter halvvägs heller.
Detta är den första boken om Carol Jordan och Tony Hill, som även figurerar i en TV-serie (jag vet inte vilken, för det är ingen jag brukar se).
Det här är väldigt brittiskt, och det brukar inte tilltala mig. Brittisk humor älskar jag, men när det kommer till deckare så tycker jag bara att det blir torrt och stelt. Precis så blir det här!

Betyg:
2 av 5

Bokfakta:
Författare: Val McDermid
Förlag: Alfabeta
Antal sidor: 335
Utgivningsår: 2008-08
ISBN: 9789150109870

1 kommentar:

Lilla O sa...

Det här är en av mina absoluta favoritdeckare. Jag tilltalas å andra sidan av det lite torra brittiska!