tisdag, november 18, 2008

Hemlig bokvän

Jag har ju glömt att berätta vem som var min hemliga bokvän i Pocket & Prassel 2,0. Alla kanske inte läser alla kommentarer så jag kanske skulle göra ett eget inlägg om det.
Jag visste innan att min hemliga bokvän bodde långt norröver. Det hade jag listat ut genom att titta på poststämpeln (vilken Sherlock jag är ;)). Ja, längre än så kom jag inte. Så i sista paketet slängde min hemliga bokvän ut en ledtråd...som satte en hel myrstack i huvudet på mig. Jag kikade på listan över deltagare och gick in och kikade på bloggar som jag inte varit inne på tidigare. Av någon anledning gick jag inte in på bloggar där jag "kände" ägarinnan. Bloggar som jag frekvent besökte kändes inte som om det skulle vara min hemliga bokvän. Jag lyckades alltså inte lista ut vem min hemliga bokvän var.
När hon avslöjade sig visade det sig att hon var en riktig luring ;). Hon är inne och kommenterar ganska frekvent här och jag är ofta inne i hennes bokblogg. Min hemliga bokvän befinner sig här: http://hyllan.blogg.se/. Det här är en av mina favoritbokbloggar som tipsar om massor av bra böcker, så det var en riktig överraskning att det var hon som skickat de härliga paketen till mig.
Efter avslöjandet började jag fundera på varför jag hade räknat bort de bloggar som jag "kände". Njae, någon detektiv det blir jag aldrig ;). Lika bra att bara läsa om andra som gör jobbet bra!

4 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Jag tycker att det bara är bra att du fick jaga runt och leta! Det är nyttigt med motion, har jag hört!
;-)

enAnnan sa...

Kul att du blev överraskad! Jag ska kika in på hennes blogg.

Och här har du gjort om minsann :)
Igen. Snyggt som vanligt.

Enda nackdelen med bok.nu som jag tycker är att bilderna blir så små och sedan är det så mycket tomt under. Tycker att det blir snyggare att visa boken jag läser som jag gör. :) Men jag gillade sidan såklart!!

Kramar

Ango sa...

En bok om dagen:
Ja, det är ju tur att man får lite motion ibland ;). Det mest positiva är ju att man hittar bloggar man förmodligen inte hade hittat annars.

enAnnan:
Ja, jag tog en färdig mall den här gången ;).
Det jag gillar med "läser nu-funktionen" från bok.nu är att man bara lägger in boken, snabbt och enkelt på bok.nu och så dyker den upp här. Bilderna är väl små, det håller jag med om, men håller man musen över så ser man titeln. Alltid något ;).

Kram
/Ango

Anonym sa...

Haha jag tyckte du var rätt bra på att gissa ändå, rätt stad och allt - jag visste faktiskt inte ens att det syntes på poststämpeln. Sån tur att jag inte skickar några olagliga saker till folk.. :P

Kram / Lotta