fredag, november 14, 2008

Marigold

"Amerikanska B-filmsskådisen Marigold är strandsatt i Goa i Indien sedan hennes senaste filmprojekt havererat. Desperat efter pengar får hon en liten roll i en Bollywoodmusikal. Då träffar hon den berömde koreografen Prem Rajput och inleder en passionerad men komplicerad kärleksaffär."

Den här filmen visas för tillfället på Canal +, och jag tror nog att det bara är en TV-produktion. Ändå vill jag ta upp den här.
Jag har ju fått en förkärlek till det indiska, och då speciellt Bollywood-filmer. Jag tycker de är så varma och härliga och det är helt omöjligt att inte bli på bra humör av dem. Den här är absolut inget undantag.
Filmen består av massor av dans och musik som sig bör, men också kärlek, svartsjuka, drama och konflikter.
Har du möjlighet att se filmen, så gör det!

Betyg:
5 av 5

Filmfakta:
Regi: Willard Carroll.
I rollerna: Ali Larter, Salman Khan, Nandana Sen.
Speltid: 110 min
Produktionsår: 2007

Inga kommentarer: