lördag, januari 05, 2008

Sinne utan svek - Inger Jalakas


"En stormig septembernatt springer Soraya för sitt liv. Något fasansfullt har hänt, men hon vet inte vad. Hennes minne är blankt, tömt på innehåll. Det enda hon vet är att hon måste bort.
Samma natt brinner den gamla medeltidskyrkan i Lyckviken utanför Kungälv. När rökdykarna går in finner de en död människa framme vid altaret.
Kriminalinspektör Margareta Nordin och hennes kolleger på länskriminalpolisen i Göteborg får i uppdrag att lösa fallet."

Ännu en väldigt bra bok av Jalakas. Ännu en sträckläsarbok. Jag var tvungen att lägga den ifrån mig när ögonen gick i kors och klockan var alldeles för mycket, men så fort jag vaknade på morgonen plockade jag upp boken och läste ut den.
Jalakas skriver så det är otroligt lättläst, men ändå fängslande.
Boken är fristående, men det är ändå en viss fortsättning på förra boken, då man får följa flera av personerna genom alla böckerna.
Den här gången är det religiösa förtecken i handlingen, och det tycker ju jag är lite extra "spännande", så den här boken tilltalade mig väldigt mycket.


Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Inger Jalakas
Förlag: Normal förlag AB
Antal sidor: 314
Utgivningsår: 2006
ISBN: 9789185505104

2 kommentarer:

enAnnan sa...

Jag har helt missat att hon skriver deckare!!

Nu har jag (inatt) avslutat mina två första oxå
;)
äntligen!!

Smart att lägga Utmaningen i marginalen, men den kommer ju så långt ner?? Svårt det där...

Kramar

Ango sa...

Jalakas skriver helt ok deckare, eller kriminalromaner som det egentligen är. En lesbisk krimare á la Beck. De är ganska korta och lättlästa så man plöjer igenom dem snabbt.
Jag kände också att utmaningen i marginalen kommer långt ner. Jag funderade ett bra tag på om jag skulle lägga den lägga den längre upp, men där finns ju annat som jag vill ha kvar där. Jag vill bara få bort den från inläggen så jag slipper få upp en hel drös utmaningsinlägg när jag söker på en boktitel eller författare i bloggen.
Får se om jag ändrar om igen sedan *s*.

Kram
/Ango