måndag, september 01, 2008

Författarbesök i bloggen

Jag blir lika glad varenda gång jag får kommentarer i bloggen, men lite extra glad blir jag när en författare kommenterar vad jag har skrivit om just deras bok. Det betyder ju att de bryr sig om vad läsarna tycker.
Jag har haft flertalet författarbesök här, och det är oerhört smickrande. Senast jag hade ett var när jag hade skrivit om Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay. Spännande med utländskt författarbesök!

En sak som jag har funderat en del på är om författarna läser i bloggar (googlar och hamnar på olika bloggar kanske) och kommenterar även när man totalsågat en bok?! Alla gånger jag har fått kommentarer har det varit böcker jag har tyckt väldigt mycket om, ingen jag har sågat.
Ni som också haft författarbesök i er blogg, har ni fått kommentarer på böcker ni hyllat? Böcker ni sågat?

2 kommentarer:

enAnnan sa...

Haha jag har oxå bara fått besök när jag hyllat en bok, inte sågat...Givetvis googlar de på sitt eget namn.

Kramar

Amoroso sa...

Böcker jag hyllat !