måndag, januari 12, 2009

Ensamma mamman och andra roligheter - Cecilia Torudd

"Här finns förstås Ensamma mamman, för första gången utgiven i färg. Här finns Familjeliv, och andra av Cecilias mest älskade seriestrippar. Dessutom träffsäkra kåserier, bitska skämtteckningar, rörande berättelser och mycket glömt, nytt och outgivet material. Inte bara mammor, utan också alla andra som lever i en vardag där saker sällan blir som man tänkt sig, får le, fnissa, känna igen sig och må riktigt bra."

Ännu en samlingsbok med Ensamma mamman och Familjeliv. Flera av stripparna i den här boken hade jag nyligen läst eftersom de var med i förra årets familjekalender. Nu fick jag läsa flera strippar som hörde ihop med de jag nyss läst och fick lite fortsättning på dem också.
Himla kul med de här böckerna och jag tycker det är lite trist faktiskt att jag inte har någon att köpa dem till (ja, jag vet att flera av er kan tänka sig att anmäla sig frivilligt för att få dem, men jag menar någon i min närhet som jag VET gillar det här).

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Cecilia Torudd
Förlag: Semic
Antal sidor: 80
Utgivningsår: 2008-05
ISBN: 9789155236816

1 kommentar:

Anonym sa...

Ensamma mamman är ju för härlig! Jag har en känsla av att jag kommer att uppskatta henne ännu mer när jag blir tonårsmamma. Tur att det är länge kvar än!