söndag, januari 04, 2009

Brevvännen - Ally Kennen

"När 15-årige Chas hittar en websida som uppmanar folk att brevväxla med dödsdömda fångar, tror han att det kommer bli spännande att få brev från en mördare. I breven han skriver låtsas han vara sin egen mamma. Men svaren han får är både märkliga och skrämmande, och när hans nya brevvän oväntat friges, vänds Chas redan problematiska liv upp-och-ned, och han vävs in i en livsfarlig spiral av lögner och missförstånd."

Den här boken fick jag tips om i En bok om dagens blogg. Eftersom en tur till biblioteket var inplanerad kikade jag först i OPAC-katalogen om boken fanns, och det gjorde den, så den fick följa med hem.
Jag började läsa boken samma kväll, och slutade läsa den först när den var utläst!
Det är en ungdomsbok, men funkar alldeles utmärkt för vuxna också. Mysrysigt är det, och jag tycker författaren fångar ungdomars nyfikenhet på ett bra sätt. Absolut läsvärt, och något jag rekommenderar även ungdomar som gillar spänningsromaner!


Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Ally Kennen
Förlag: Natur & Kultur
Antal sidor: 288
Utgivningsår: 2008-07
ISBN: 9789127115880

Inga kommentarer: