fredag, januari 09, 2009

Jag är din flickvän nu - Nina Hemmingsson

"Nina Hemmingsson har i denna bok samlat sina oefterhärmliga enrutingar och tecknade serier, och trots att de ofta handlar om relationer, hjärnspöken, döden och ångest - var det länge sedan vi hade så roligt. Hon gör något med den tecknade serien som ingen gjort tidigare, bilderna och texterna leder vidare till något nytt och överraskande. Hur menar vi när vi tänker och vad tänker vi egentligen på när orden rinner så där ohämmet ur munnen. Mitt i de surrealistiska dialogerna får vi veta något om livet och oss själva. "

Vad jag märkt så har den här boken hyllats av läsarna, och jag kan inte alls förstå det. Jag förstår inte ens bilderna i boken... Ett fåtal är roliga, de andra är bara märkliga och inte ett dugg roliga.

Betyg:
2
av 5

Bokfakta:
Författare:
Nina Hemmingsson
Förlag: Kartago förlag
Antal sidor: 126
Utgivningsår: 2006-08
ISBN: 9789189632585

Inga kommentarer: