torsdag, januari 08, 2009

Ensamma mamman och annat genialt - Cecilia Torudd

"Här finns förstås Ensamma mamman, för första gången utgiven i färg. Här finns Familjeliv, och andra av Cecilias mest älskade seriestrippar. Dessutom träffsäkra kåserier, bitska skämtteckningar, rörande berättelser och mycket glömt, nytt och outgivet material. Inte bara mammor, utan också alla andra som lever i en vardag där saker sällan blir som man tänkt sig, får le, fnissa, känna igen sig och må riktigt bra."

Cecilia Torudd blev en av mina favoriter väldigt tidigt. Redan när jag var liten och läste Kamratposten och Torudds serie Familjeliv fanns med, fastnade jag. Nu är jag lite större och förälder och känner igen väldigt mycket i det serierna handlar om och det får mig att skratta hejdlöst mycket. Trots åldersskillnader mellan Beppe och Mia och mina barn så finns det situationer som är exakt desamma.
Det här är en perfekt bok att ge bort i present, främst till någon som är förälder själv och som kan skratta igenkännande!

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare:
Cecilia Torudd
Förlag: Semic
Antal sidor: 80
Utgivningsår: 2008-05
ISBN: 9789155236793

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här och de andra i serien önskar jag mig. Roligt att du gillade den.

Maud/En bok om dagen sa...

En trevlighet till dig, inne i min blogg...