tisdag, januari 27, 2009

Slutet är bara början - Katarina Mazetti

"Linnea går sista året på gymnasiet och har nästan lyckats glömma bästa vännen Pia, som tog livet av sig. Men plötsligt ser hon Pias bror. Han är tillbaka i stan. Linnea vill ha svar på alla frågor. Han vill inte ge några. Han kommer och går. Han har en flickvän. De bråkar om det mesta. Och blir väldigt kära. Katastrofen rycker närmare. Kärlek är farliga grejer."

Det här är den tredje (och sista?) boken om Linnea. Jag har gillat alla tre väldigt mycket, men just den här är snäppet bättre än de andra två.
Språket är återigen väldigt målande, och alldeles underbart med knorrar och underfundigheter. Humorn är på topp och jag ser Linnea framför mig i de miljöer som beskrivs.
Boken är fristående, men jag rekommenderar att man läser dem från början (Det är slut mellan Gud och mig, Det är slut mellan Rödluvan och vargen) för att kunna förstå alla situationer till fullo.

Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Författare:
Katarina Mazetti
Förlag: Alfabeta
Antal sidor: 150
Utgivningsår: 2002-08
ISBN: 9789150101805

1 kommentar:

enAnnan sa...

Bra att du rekommenderar att man läser i ordning. Jag är FÖR ordning. :)

Kramra