måndag, maj 18, 2020

Lycka till med resten av livet - Isabel Boltenstern

"I dagens samhälle är framgång lika med prestation vill du komma någon vart i livet måste du jobba hårt. Det är lätt att tappa bort sig själv i en vardag så fullspäckad att man inte hinner reflektera över vad man faktiskt gör, och allt fler kvinnor bryts ner av samhällets skyhöga förväntningar. Men vi behöver inte ha det så här. Det går faktiskt att skapa lugn i vardagen trots att världen går på högvarv. Det går att minska stressen och ändå leva ett spännande liv. Och det går att vara produktiv utan att bränna ut sig."

Isabel var ung, nyutbildad journalist och hade fått sitt drömjobb! Vad kunde gå fel? Mycket, uppenbarligen. Drömjobbet visade sig bestå av 70 timmars arbete i veckan, och att ständigt vara redo för nya uppdrag. Samtidigt skulle det sociala livet med fest och vänner pågå som om arbetet bara var 20 timmar i veckan, och uppdateringarna på sociala medier visade en ständigt leende Isabel som berättade att hon var så lycklig och levde drömlivet. Innerst inne höll hon på att gå under.
hon var bara 23 år när hon gick in i väggen!
Isabel har skrivit den bok hon själv hade velat hitta och läsa när hon drabbades. Boken är väldigt informativ och beskriver både det fysiska och psykiska tillståndet när man går in i väggen. Hon beskriver också var och vilken hjälp som finns att tillgå. Även vad man kan göra själv både innan man går in i väggen och när man har gjort det.
Jag nickade instämmande i mycket av det Isabel beskriver. Jag känner så väl igen väldigt mycket, även om jag aldrig kom så långt att jag gick in i väggen. Jag hann dra i handbromsen innan. Ändå har jag fortfarande mycket sviter kvar, så här 3 år senare; som dåligt närminne och svårt att koncentrera mig.


Betyg:
4 av 5

Bokfakta
Författare: Isabel Boltenstern
Uppläsare: Isabel Boltenstern
Förlag: Mondial
Utgivningsår: 2020-05-18
Speltid: 4 h 46 min
ISBN: 9789189061903

1 kommentar:

lakshmanraby sa...

Harrah's Resort Atlantic City - JTG Hub
Welcome to 목포 출장안마 the Harrah's Resort Atlantic 수원 출장마사지 City! 경주 출장샵 It's your hotel at the ready. From the 천안 출장샵 stylish 동두천 출장안마 rooms to the luxurious restaurants and nightlife,