söndag, maj 31, 2020

Små eldar överallt - Celeste Ng

"Hur kunde allt gå så snett i en så lycklig familj som Richardsons? När började idyllen Shaker Heights att förändras? Var det när Mia Warren flyttade in med tonårsdottern Pearl i släptåg? Eller började det redan vintern innan, när ett spädbarn hittades övergivet utanför brandstationen? En roman om hemligheter och lögner, om starka blodsband och om en moderskärlek så intensiv att den når bortom dem."

Den här boken lät väldigt intressant och har fått väldigt bra kritik av alla tänkbara, så givetvis ville jag läsa den.
Tyvärr hade jag alldeles för högt uppsatta förväntningar på den, efter lite drygt 100 sidor gav jag upp. Jag tycker att historien är rörig, jag blandar ihop alla karaktärer, och det blir totalt ointressant.

Betyg
1 av 5

Bokfakta:
Författare: Celeste Ng
Förlag: Albert Bonniers Förlag
Antal sidor: 361
Utgivningsår: 2019-03-05
ISBN: 9789100177348

Inga kommentarer: