lördag, oktober 04, 2008

Dumpad


"Peter Bretter (Jason Segel) skriver musik åt en tv-serie i vilken hans kända flickvän Sarah Marshall (Kristen Bell) spelar huvudrollen. Under de senaste åren har han tålmodigt hållit sig i bakgrunden när kamerablixtrarna smattrar och stoiskt accepterat att alltid bli bortglömd i tacktal. Men en dag så bestämmer sig Sarah för att dumpa honom och hela hans värld sätts i gungning. En hjärtekrossad Peter flyr till Hawaii på semester för att komma bort från allt. Vad han inte vet är att Sarah är på väg till samma hotell och med sig har hon sin nya pojkvän."

Den här filmen låter mycket roligare än vad den egentligen är. Jag tyckte den var förutsägbar med halvtaskiga repliker och ett ganska trist manus.
Visst, ett och annat leende kunde jag bjuda på, men då var det inte filmen i sig egentligen utan att den fick mig att minnas fyllegrejer jag själv gjort som jag påmindes om...

Betyg:
2 av 5

Filmfakta:
Regi: Nicholas Stoller
Skådespelare: Jason Segel, Kristen Bell, Russell Brand m fl.
Åldersgräns: 15 år
Speltid: 107 min
Releasedatum (DVD): 2008-09-10

Inga kommentarer: