lördag, oktober 25, 2008

High school musical 3


"Troy och Gabriella oroar sig över att behöva skiljas åt nu när college närmar sig. Tillsammans med resten av Wildcats sätter de upp en musikal om sin oro och sina drömmar inför framtiden.
Med fantastiska nya låtar och spännande dansnummer speciellt framtagna för att maximera upplevelsen på bioduken, levererar den här energifyllda filmen massor av härlig underhållning från East Highs talangfulla gäng."

Allvarligt talat; varför är jag inte 25 år yngre? Jag förstår verkligen varför det här är så populärt! Jag såg filmen med döttrarna, 6 resp. 8 år gamla. Filmen var på engelska med svensk text vilket gjorde att de missade lite av handlingen, men se det gjorde ju inte mamma, dvs jag! Jag tyckte det här var urmysigt, och sorgligt, och glatt. Allt i en stor blandning. Jag satt med fåniga leenden ett tag och med tårar i ögonen och klump i halsen ett par gånger. Det är välgjort, grymt välkoreograferat och välstylat. Jag gillar det...och önskar fortfarande att jag varit 25 år yngre så jag hade fått tapetsera rummet med affischer på gänget!

Betyg:
5 av 5

Filmfakta:
Regi: Kenny Ortega
Speltid: 1h 51m
Skådespelare: Vanessa Hudgens, Zac Efron, Ashley Tisdale, m.fl.
Premiärdatum (bio): 2008-10-22
Åldersgräns: barntillåten

Inga kommentarer: