lördag, februari 21, 2009

Bokshopping

Har varit i lokala secondhand-butiken och botaniserat bland böckerna. Det brukar alltid finnas lite nytt hemkommet så det händer att det blir en hel del böcker (pocket) som följer med hem. Idag hittade jag inte mindre än 11 böcker (pocket) som fick följa med hem.
  • Sandra Gregory - Glöm inte att ni har en dotter
  • Åsa Nilsonne - Kyskhetsbältet
  • Inger Frimansson - Katten som inte dog
  • Unni Drougge - Slyngstad events
  • Janet Evanovich - Delat byte
  • Lasse Anrell - Tidernas bästa sportgrodor
  • Arne Dahl - Mysterioso
  • Herman Lindqvist i Madrid
  • Anne Holt - Blind gudinna
  • Aarto Paasilinna - Kollektivt självmord
  • Linn Ullman - När jag är hos dig

Någon som läst några av dem? Någon som är urusel? Jättebra?
Med tanke på att de bara kostar 2:- styck så gör det liksom inget om det är riktigt usla böcker man köper.

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilka fynd! Jag har faktiskt inte läst nån av dem, men "Glöm att ni har en dotter" står och väntar i bokhyllan.
Vilken second-hand är det du fyndar på? Återvinningen?
//Kerstin

Ango sa...

Kerstin:
Ja, det är på Återvinningen. De har öppnat en mindre butik i gamla järnaffären, ovanför Konsum, men där har de mest porslin. På den som ligger ner mot järnvägsstationen har de däremot mycket böcker. De tar 2:- för pocket och 3:- för inbundna böcker. Jag har inte tänkt på att shoppa böcker där förrän helt nyligen, och nu är det värsta fyndgruvan ;).

Kram
/Ango

Anonym sa...

Arne Dahl är en av mina favoriter. Minns inte var i serien Misterioso kommer, men jag läste själv den i oordning så jag vet att det inte spelar så stor roll!

svartanova sa...

Åh! Arne Dahl är helt fantastisk! En av mina favoritförfattare. Dessutom är Misterioso den första boken av 11 i en fantastisk kriminalserie om A-gruppen, som är något utöver det vanliga. Både språkligt och val av ämne håller de hög klass i jämförelse, tycker jag.
Jag gillar att läsa böcker i ordning, så där hade du tur. Har bara läst de två första, vill spara lite på dem, men har resten ståendes i bokhyllan på vänt.

enAnnan sa...

Linn Ullman är suverän!!!
Jag gillar oxå Arne Dahl (har läst de tre första i serien om A-gruppen). Roligt med nya fynd.

Kramar

Ango sa...

Arne Dahl vet jag är en favorit hos många. Jag har läst en bok av honom tidigare och tyckte väl inte att det var någon höjdare, men för 2:- ger jag honom en ny chans ;).

Unni Drougge, Lasse Anrell, Åsa Nilsonne, Herman Lindqvist och Inger Frimansson har jag alla läst tidigare (Frimansson gillade jag inte) så det ska bli kul att läsa igen.
Tack för alla kommentarer!

Kram
/Ango

Anonym sa...

Jag rekommenderar anrells sportgrodor. Allt sånt är ju jättekul!!