lördag, mars 28, 2009

Pepparkakshuset - Carin Gerhardsen

"På kort tid inträffar flera bestialiska mord som till en början inte tycks ha med varandra att göra. När kriminalkommissarie Conny Sjöberg vid Hammarby polisstation börjar ana att de hör ihop blir det hela riktigt skrämmande. Det finns en person där ute vars drivkrafter är mycket personliga och mycket speciella och som inte kommer att rygga undan för något."

En ny deckarstjärna har seglat upp på bokhimlen! Carin Gerhardsen har skrivit böckerna som gemensamt heter Hammarbyserien. Pepparkakshuset är den första delen, av hittills tre skrivna (del 3 kommer först 2010).
Då jag fick del 2; Mamma, pappa, barn som recensionexemplar så ville jag läsa del 1 först, och tog därför genast upp och läste den här boken.
Det här är bra! Det är spännande, och oväntat. Ganska listigt skrivet, och man inser att man har haft fel när man trott sig veta hur upplösningen ska bli.
Extra roligt med den här boken är att den till stor del utspelar sig i Katrineholm med omnäjd och till och med den lilla hålan som jag bor i omnämns i en mening.
Jag är glad att ännu en kvinnlig deckarförfattare "hittat ut" på marknaden, och jag spår Gerhardsen en lysande författarframtid!

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare:
Carin Gerhardsen
Förlag: Ordfront förlag
Antal sidor: 324
Utgivningsår: 2008-11
ISBN: 9789186067090

2 kommentarer:

Amy sa...

Jag har haft boken i min ägo ganska länge nu men inte läst den. Får väl göra det så fort jag är klar med den jag läser nu.
Ha en trevlig lördag!

Susanne sa...

Tack för tipset! Har just läst klart Pepparkakshuset och är helnöjd :)

Tack oxå för en suverän bokblogg!