torsdag, mars 05, 2009

Pocket & Trix

Idag var det en jobbig dag i skolan, med tentaplugg och sedan handledarmöte. Var helt slut i hjärnan när jag kom hem. Så kom jag på att "någon" hade lämnat ett meddelande i min blogg att jag skulle hålla utkik i brevlådan igår eller idag, så den lilla sträckan som är mellan parkeringen och brevlådan gick snabbt att avlägga för att se vad som fanns där. Till min stora förtjusning låg det en grön vadderad påse, i storlek M, precis vad som gällde för Pocket & Trix.
Väl inne började jag med att öppna tråkbreven (de där med plastfönster på) innan jag slet upp det härligt tjocka gröna brevet.
I påsen fanns detta:

Ett handskrivet brev, en påse vitt té (ska bli jättespännande att testa eftersom jag aldrig testat vitt té), ljus, 3 Palle Kuling chokladkakor och ett inslaget paket. De tre chokladkakorna var till mina "charmtroll". Hm, de var inte så charmiga idag, men ok, de fick dem i alla fall.
I det inslagna paketet fanns:


Jag blev otroligt glad över boken. Verkligen en fullträff! Jag har velat läsa Valhalla-sagan länge, men inte kommit mig för. Nu är det ju bara att sätta igång och läsa den!

Tack snälla, snälla hemliga bokvän för ditt jättemysiga paket!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul med paket, jag väntar med spänning på mitt!

Det där är en jättebra bok och ett jättegott te! :)

Kram / Lotta

Ango sa...

Lotta:
Vad roligt att du gillar både boken och téet. Jag har inte smakat téet ännu, det får bli till Let's dance ikväll.
Boken har jag hört en del om (och jag har läst dina kommentarer om alla tre), och varit väldigt nyfiken på dem ett tag. Jag har inte kommit mig för att låna dem på bibblan, så det var verkligen jätteroligt att min hemlige bokvän valde just den boken!
Hoppas du får ditt paket snart (man är ju sååå nyfiken). Jag hoppas jag får mitt pocket mini-paket snart också (jag är ju med i båda). Jag är ju så nyfiken.

Kram
/Ango

Maud/En bok om dagen sa...

Vitt te har jag sneglat på ett par gånger, men jag funderar på om man gillar det om man inte alls gillar rött och grönt te... Jag vill ha svart, starkt te - undrar hur det går ihop med vitt te..? ;-)
Fint paket, förresten!

Anonym sa...

Först och främst vill jag säga. Tack för alla dina kommentarer på min sida. Jag uppskattar det enormt. Har varit dålig på att kommentera tillbaka eftersom barnen varit sjuka = ont om tid själv! ÄNTLIGEN är de friska så nu ska väl det bli mer tid och ork över!

Vilket trevligt bokpaket du fick!!! Javisst blir man glad när man får ett paket i lådan i stället för alla dessa tråkräkningar som dyker upp fast man hoppas att de inte ska göra det!

Hoppas du har haft en trevlig helg!

enAnnan sa...

Jag gillar triologin, du kommer oxå att gilla den! :)

Mysigt paket, jag längtar efter mitt. Ska bli så spännande.
Mitt eget har jag postat iväg såklart.

Kramar

Anonym sa...

Vilket mysigt paket att få i brevlådan. Ett sådant skulle även jag bli glad för. Valhalla-sagan läste jag för ett bra tag sedan. Jag älskade böckerna.
....Lena

anagoesbananas. sa...

Denna trilogi är verkligen att rekomendera, jag har läst igenom den 3 eller 4 gånger när min boklåda sinat ;D