torsdag, mars 12, 2009

Pocketbyte Mini

Idag hade min favoritbrevbärare lämnat en vadderad påse i min brevlåda. Jag gissade att det var från min hemliga bokvän...och jag hade rätt! Återigen kom det ett paket en dag när jag hade varit i skolan och pluggat till en krävande tenta som vi har nästa vecka. Jag var jättehungrig och jättetrött, men det glömde jag bort när jag slet upp påsen:


Ett härligt rosa paket, ett par godisbitar och ett handskrivet meddelande fanns i min påse.
Jag kunde såklart inte låta bli att riva upp paketet direkt och i den fanns den här boken:




Det här är en bok som jag tänkt läsa i ett par års tid, men eftersom den inte står i min bokhylla har jag glömt bort det flera gånger, men nu finns den ju i min bokhylla, så jag kan läsa den när som helst.
Jag läste "fortsättningen" på den här boken, Smärtans barn, och insåg att jag inte alls hade läst om Diries egna upplevelse.

Tack snälla hemliga bokvän! Boken var ett perfekt val och godiset; ja, behöver jag säga att det slukades omedelbums? Ett perfekt bokpaket som förgyllde min dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt för dig att du fick ditt paket när du behövde det som bäst!!! :)

Jo, det är synd att man har så lite tid för alla dessa böcker! Finns det något bok som du skulle vilja läsa om?

februaribarn sa...

Waris Diries livshistoria är en spännande och skrämmande läsning, har läst de första båda böckerna på engelska, dock inte den tredje, som jag antar att Smärtans barn är? Har inte koll på de svenska översättningarna. Borde jag läsa den med? Den handlar inte så mkt om henne, utan mer om kampen mot könsstympning i allmänhet?