tisdag, mars 03, 2009

Som glöd blir aska - Annika Sjögren

"Sonja Walter slår sin man. Ingen av dem som känner det välanpassade medelklassparet skulle tro det, men så är det.
Staffan Walter drömmer om att Sonja ska dö. Livet skulle bli mycket enklare då. Så en dag inträffar något som alltför väl stämmer med Staffans fantasier.
Som glöd blir till aska är en gastkramande psykologisk thriller om rädsla, skuld och bitterhet bakom välputsade villafasader. Om hur ett till synes oskyldigt hemlighetsmakeri kan förvandlas till en mardröm."

Den här boken är ett recensionsexemplar från Ordfront förlag som jag fått. Författarinnan var helt ny för mig, och jag blev ganska imponerad av det jag läste. Mycket bra research gjord av Sjögren, vilket får händelser att verka trovärdiga.
Intrigerna är många, men de blir aldrig för invecklade, utan ligger på en perfekt nivå för att intresset och spänningen ska bibehållas.
Det enda jag tycker är lite trist är de frågetecken som finns kvar i slutet. Vad händer med de lösa trådar som hänger där? En fortsättning kanske?
Den här boken är andra kriminalromanen Sjögren skrivit. Hon har också skrivit
Där ingen vind blåser också utgiven på Ordfront.


Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare:
Annika Sjögren
Förlag: Ordfront Förlag AB
Antal sidor: 324
Utgivningsår: 2009-02-09
ISBN: 9789170374555

Inga kommentarer: