tisdag, mars 31, 2009

Familjegraven - Katarina Mazetti


"Nu är Desirée och Benny från Grabben i graven bredvid tillbaka! Den minnesgode läsaren kommer ihåg att Grabben i graven bredvid hade ett öppet slut. De skulle göra tre försök att få barn. Blev det inget skulle de gå skilda vägar. Blev det något, ja då får vi se... Och det får vi nu!Det blev barn. Ut flyttar Anita, kusinen som Benny haft ihop det med under tiden. In flyttar Desirée, beredd att göra ett nytt försök på gården. I Familjegraven får vi följa Bennys och Desirées försök att leva familjeliv. Härligt rolig läsning som i den första boken. Gripande, spännande och slagkraftigt. Inte utan konflikter."

Det här är så roligt! Den här ska man nog helst lyssna på, som jag gjorde, så man får de olika rösterna. Norrländskan är så underbar!
Samtidigt som det är roligt, så får Mazetti in hur det är för många kvinnor när de får barn och sedan ska försöka ha en karriär också. Inte det lättaste, speciellt inte när man får barn varje år...
Jag lyssnade på det här nästan non-stop, medan jag satt och fnissade och förfasade mig på samma gång. Galet roligt!
Nu undrar jag ju bara var fortsättningen är? Det måste ju komma en fortsättning med tanke på hur det slutade...

Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Författare: Katarina Mazetti
Förlag: Storytel AB
Utgivningsår: 2005-09
Uppläsare: Gunilla Röör, Stefan Sauk & Anna-Lotta Larsson
Speltid: ca 5 timmar
ISBN: 9789170364709

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Åh, den här måste jag lyssna på! Är ju själv Norrländska i grunden så jag tycker det är så mysigt att lyssna på Norrländska. DEt är som att komma hem!

görel sa...

Den här "läste" jag också som ljudbok, och jag kan bara hålla med -- den är så bra! Jag vill också ha en fortsättning!